Restaurant med stil

Går du med en drøm i maven om at åbne din egen restaurant? I så fald er det en drøm, du deler med mange, for det at åbne et spisested såsom en cafe eller en restaurant er en af de hyppigste måder at bliver iværksætter på. Mange får succes, og mange må bøje nakken og erkende, at det ikke lige var den drøm, man skulle have realiseret – men sådan er det jo her i verden: Noget lykkes, og andet lykkes ikke. Vi er sikre på, at du nok skal få heldet med dig, hvis du starter en restaurant.

Et af de vigtige områder i næsten enhver restaurant er vinen og de andre drikkevarer. Hvad skal man kunne tilbyde, i hvilke prisklasser og fra hvilke lande? Her kan du få hjælp fra https://vinoteket.com/da-dk, som også leverer vin direkte ud til private forbrugere. Det er en stor vinforretning på nettet, hvor alverdens lande og deres vine er repræsenteret i mange forskellige prisklasser.

Derudover skal du selvfølgelig også meget nøje overveje, hvilket koncept du vi køre i din restaurant. Der er forskel på at ville tiltrække folk fra nabolaget til en hyggelig fredagsbuffet og på at ville hente gourmetturister ind fra hele verden. Det første er med garanti nemmere end det sidste, men den faglige udfordring er måske større, hvis du løfter dit koncept op i den øverste liga. Uanset hvad er det vigtigt, at du har et klart koncept, som folk forstår.

Under alle omstændigheder skal din restaurant være med stil, og det er dit job at finde den, der passer til dens køkken og dens niveau. Tiden er løbet fra falske paneler som i 1980’ernes kinarestauranter, og folk går i stedet efter noget mere autentisk, som udstråler, at værten er med i spillet hele vejen igennem.

Det er mindre vigtigt at have kostbart inventar end det er at have et dedikeret personale, der gør alt, hvad de kan for at give gæsterne den bedste oplevelse. Du skal derfor ofre meget på dit personale – både på at finde de rigtige medarbejdere og på at uddanne dem, så de kan matche dine kunders forventninger bedst muligt. En restaurant er aldrig bedre end kundens seneste oplevelse, og hvis den er dårlig, skal der meget til for at lokke dem tilbage.

Det er vores erfaring, at et klart koncept med færre, men gode retter på menukortet er bedre end et kæmpe menukort, hvoraf det meste skal hentes ud af fryseren og kommes i mikroovnen i sidste øjeblik. Sådan er det jo også derhjemme, hvor vi tit opfatter fryserens madtilbud som noget, vi skal klare os med i en snæver vending – og sådan bør det jo slet ikke være på en restaurant, hvor folk forventer noget helt andet.

Brug din energi på at udtænke et bæredygtigt og sikkert koncept og kast dig så ud i opgaven med at etablere dit eget spisested. Vi er sikre på, at du bliver en succes.